Source Code

| | 2011.06.20. 18:45

Nagy hype, sok kritika és rengeteg traier után rászántam magam és tegnap megnéztük a Forráskódot. Sok különböző véleményt hallottam a filmről, sokan az utóbbi évek egyik legnagyobb alkotásaként emlegetik, mások gyenge iparosmunkának  tartják és náluk bizony ez a film ugyanúgy befürdött, mint az Eredet... Az mindenesetre tény, hogy a sztorival próbálják eladni az egészet, mert majdhogynem egy klasszikus egy-helyszínes filmről beszélünk (leszámítva az állomáson és az irányító központban/kapszulában játszódó részeket, a lényegi dolgok a vonaton történnek), ennek ellenére szerintem fenn tudja tartani a film a feszültséget...

Hát akkor nézzük is meg, miről is szól a fim:
Történetünk főhőse Colter Stevens százados, aki egy Afganisztánban harcoló katonai egység helikopter pilótája. Különös módon ő mégis egy vonaton ébred fel, ahol számára teljesen ismeretlen emberek állítják róla azt, hogy ismerik, ráadásul egy ismereten arc néz vissza rá a tükörből... Kis idő elteltével felrobban a vonat, ő pedig egy "kapszulában" ébred fel. Nem is szaporítom tovább a szót, az a lényeg, hogy ő már igazából meghalt Afganisztánban egy bevetésen, de az agyműködése még nem állt le teljesen, így még életben tartják, mert kell egy kísérlethez. Valamilyen okos tudósok létrehoztak (nah most jön a kemény rész:) mátrix-integrál- és -kvantum számítások kotyvalékából:) valahogy létrehozták ezt a Forráskód nevű programot, amivel valahogy vissza lehet menni a múltba az agy emlékein keresztül... Hát ezt megpróbálta elmagyarázni a feltaláló fószer valahogy, hogy az agyban megmaradnak az utolsó 8 perc emlékei, de ebbe inkább ne menjünk bele. Lényeg a lényeg, hogy volt egy ember, akinek az emlékeibe visszaküldik a századost, mert egy későbbi támadást kell megakadályoznia úgy, hogy megtalálja a merénylőt. Itt nyomozgatásba kezd és aztán végül kideríti ki robbantott, így meghiúsították a következő nagyobb katasztrófát, őt pedig tovább akarják használni a programmal. Azonban történetünk főhőse vissza akar menni még egyszer, hogy megmentse a vonaton utazókat, vissza is megy, megakadályozza a vonatrobbantást és csodák csodája egy teljesen új jelent hoz létre, ahol a vonat nem robbant fel, a rajta utazók megmenekültek, ő pedig tovább él az új testében...

Volt néhány dolog, ami szerintem nem volt elég jól kifejtve. Azt megértem, hogy ezt a Forráskód programot nem akarták jobban megmagyarázni, inkább rábízták a nézőkre, hogy gondolják ki úgy maguknak ahogy elképzelték. De a végén mikor utoljára visszament, küldött egy üzenetet a telójáról a központban az agyával dolgozó nőnek, amiben azt írta, hogy ott van egy Colter Stevens nevű százados, aki várja a küldetését... ezek szerint akkor csak a lelke/tudata került át a másik testbe, illetve ha ez így van akkor beáldozta azt a férfit akinek a testében élt tovább, mert így azzal akkor mi lett...?
Én egyébként nagyon szeretem az ilyen filmeket, ami nem ilyen agykikapcsolós blockbuster, hanem gondolkodni kell rajta és még utána is lehet találgatni, hogy mi miért van.
Amit inkább kritikaként fel lehetne hozni az a vontatottság. Ez persze a 10-szeri visszaküldésnél érthető, de azért az a nyomozgatós szál sem jött be nekem annyira. Volt benne egy kis romantika, az érzelmekre is próbált hatni, de a történet az ami igazán különlegessé tette a fillmet.
Volt benne egy kis olyan feeling, mint a már említett Eredetbe, hogy talán túl nagyot akartak ezzel alkotni, de ez itt szerintem jobban sült el. Arról olvastam egy szerintem elég találó kritikát: "Az Eredet szerintem csak azoknak volt csavaros történet, akik a kamatos-kamatot sem értették meg..." :) Mindenesetre itt nem akarták nagyon megmagyarázni a titkokat, hagyták hogy az események folyjanak a maguk medrében, nem vesztek el a romantikában, szóval szerintem egy nagyon jól összepakolt film. Imdb-n 7.7-el áll, én 10/8-at simán megszavazok neki, lehet még 8.5-et is... Ajánlom nézzétek meg;)

A bejegyzés trackback címe:

https://wilde.blog.hu/api/trackback/id/tr463000973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása